Watchmen

   Director: Zack Snyder
                                                                                                                                         Writers:  David Hayter och Alex Tse

Wachmen handlar om ett gäng superhjältar som har tagit pause från superhjältelivet, för att försöka leva som vanliga människor. Men när en av dem mördas, så blir dem andra misstänksamma att han kanske inte dog av en slump utan att någon är ute efter dem. så dem går tillbaka tillvarandra för att försöka hitta deras väns mördare. Men desto närmare de kommer mördaren, desto mer oväntad information hittar dem om sig själva, men innan dem vet ordet så kan dem inte göra något för att stoppa mördaren. Sen speglar hela filmen i dåtid och till nutid, så man blir lite förvirrad ibland. Jag tyckte att filmen var välgjort, så dem hade verkligen tänkt ut vissa grejer, som scenkläder, och röster. Men jag hade faktist förväntat mig lite mer av den här film, då traliern var bra, men jag märkta precis som andra filmer, väljer dem de bästa scenerna, för att locka oss. Filmen hade inte så många våldscener, men den hade några kärleksscener, men många av scenerna var nästan lite tråkiga, då dem snackade mycket. Och en sak till, slutet var inte alls bra, känns nästan som om det kommer en fortsättning. Själv är jag en tjej, så jag tror att tjejer skulle tycka att filmen är okej, men annars är den mer en killfilm. Den får 5 av 10. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0